Hälsosamt sätt till en modellkropp

Så idag har jag tränat på ett gym för första gången på lång tid. Jag är inte främmande för en sund livsstil. Jag har hållit samma hälsosamma vikt eftersom även som tonåring åt mycket hälsosamt och jag lever ett mycket aktivt liv. Jag har aldrig varit vältränad förutom under sexmånadersperioden när jag bodde i Argentina och drack en hel del vin och gick upp 4 kilo – men det räknas inte, eller hur?Sund kosthållning

Så jag har mina hemligheter till en sund kropp som du kanske inte har hört. Om du vill ha en lång karriär kanske du behöver lite hjälp att hålla en säljbar, frisk kropp som kunderna vill hyra!

Jag tänker på det som i etapper.

Steg 1: Om du inte ändrar något annat av din kost så tillämpa dessa regler

1) Ingen sötdricka någonsin, de har åtminstone 120 kalorier vardera och det tar åtminstone 30 minuter att bränna bort. värt det? NEJ. Detta gäller även sött te mm som är precis lika dåligt.

2) Ingen pasta på restauranger. och panerad mat bör undvikas till varje pris.

3) Om jag skulle unna mig lite onyttigheter så gör jag det tidigt på dagen så jag har hela dagen på mig för att bränna bort det.

Steg 2: Om du har bemästrat ovanstående regler, prova dessa ..

1) Läs innehållet av kalorier. En milkshake kan ha någonstans mellan 500 och 1000 kalorier. Usch! en varm choklad från har upp till 620 kalorier. En salladsdressing på en restaurang har över 500 kalorier.

2) Gör val. Hitta några hälsosamma saker som du verkligen GENUINT gillar och ät det på restauranger i stället för hamburgare. Vid trevligare restauranger brukar jag leta efter fisk på menyerna. Jag älskar fisk och speciellt tonfisk. Det är ett bra val eftersom det är lika smakrikt som en burgare, men mindre än 1/2 av kalorierna.

3) Gör uppoffringar. Jag gillar majonnäs men jag älskar inte majonnäs så nu ber jag göra mina smörgåsar utan onödig majonnäs. Jag tycker att pommes frites är ganska gott men jag vet också att det är en av de värsta sakerna som du kan beställa. Så jag letar efter andra saker på menyn som jag kanske inte gillar lika mycket, men jag överlever … oh och såsen. sås är dålig och jag äter aldrig bröd före middagen.

4) Eftersom du äter mer proteiner än kolhydrater kommer din kropp att behandla kalorier mer effektivt. Så jag undviker kolhydrater till en viss grad men jag skulle aldrig äta bacon och burgar varje dag.

Steg 3: Vad varje smal person vet men inte vet att de vet det.

1) Hunger inte kommer att döda dig. Försök att gå från frukost till middag utan att äta, förhoppningsvis kommer det att hjälpa dig att inse att hungern avtar ganska snabbt. Poängen är inte att få dig att sluta äta helt utan för att hjälpa dig att inte äta när du inte är hungrig och att inte äta för sakens skull. Om du tittar på matvanor av naturligt smala människor blir de inte galna när de hoppar över en måltid eller när det inte finns snacks tillgängligt vid alla tidpunkter.

2) kontrollera dina portionsstorlekar och proppa inte i dig. Detta innebär lite övning men ofta äter vi för mycket vilket är onödigt.

3) Ibland behöver man lite cheesecake exempelvis. Bara inte hela kakan och absolut inte varje dag.

4) Säg bara inte ”jag ska börja min diet i morgon”. Du har hört det förut men det är en livsstil och inte en ”diet”. Närmar sig beslutat dig för sundare mat (hamburgare v. tonfisk?)

Gör ditt bästa varje dag – du kommer inte att vara perfekt, ingen är, och du kommer att se resultat.